hhastochfoto

Alla inlägg under december 2012

Av Emilia - 31 december 2012 23:12

Fest med bästa nu då!!!!!!! :D

PUSS och gott nytt år :***

Av Emilia - 31 december 2012 11:26

God morgon och gott nytt år alla!
Idag blir det att rida en långrunda med mamma och dom som vi firar med. Dom tar med sig sina islandshästar och vi rider våra. Det ösregnar dock men vi rider ändå, så det blir att ta på regnkläder.
Ikväll blir det lite andra roliga saker och så lovar jag att fota lite nyårsraketer som kommer upp här på bloggen antingen sent inatt eller imorgon :)

Skriver mitt inlägg om mål år 2013 och nyårslöften och lite så lite senare :*

PUSS & KRAM OCH GOTT NYTT ÅR :)

Av Emilia - 30 december 2012 20:52

År 2012 har varit ett underbart men också ett skitjobbigt år.


Det är väll lika bra att börja från början. Jag måste erkänna att jag har ett jäkla dåligt minne för jag har inte särskilt många minnen från början av förra året. Men jag kommer ihåg att min ridlust inte låg på topp och att det var vänner som svek mig. Tror att jag tänkte sluta med ridningen ett tag men som tur var ändrade jag mig.
I februari flyttade en av mina bästa vänner , även om hon bara gick o vår skola en termin så var hon en av mina bästa vänner eftersom hon hängde med i vårt gäng och så. Men som sagt flyttade hon tillbaka dit hon bodde innan i Februari och sen dess har vi tappat kontakten helt. det var verkligen skit tråkigt när hon flyttade för att när hon kom till vår skola tändes ett hopp om att vi skulle kunna rida tillsammans och så eftersom hon också hade häst och jag var den enda hästtjejen i vår klass innan hon kom, och det gjorde vi lite. Men när hon flyttade blev jag ensam hästtjej kvar i klassen och jag måste säga att det är skit trist. Nu fattar jag hur enormt mycket man måste älska hästarna och ridningen föratt orka fortsätta när man inte har någon annan än ensjälv som gillar hästar. inte en enda i klassen. sjukt trist faktiskt!

   det blev endel fotat under vintern 2012 men dom bilderna har jag inte kvar. ridningen gick väll ganska okej men vinter är alltid vinter och jag tappar lusten att rida på vintern och denna vintern gjorde jag vet verkligen. funderade på att sluta rida nån gång men gjore det aldrig som tur väl var! Jag och Mina har verkligen kämpat och utvecklats något enormt mycket sen i vintras!
Våren 2012 var väll helt okej ganska jobbig med massa nationella prov och sånt men det var också massor av skratt med mina underbara vänner!

ridningen gick ganska bra under våren och jag och mina tränade regelbundet för sara.

  och det var också i början som vi hämtade min lilla älskling Senna <3



Där var hon min lilla bäbis men det är hon ju fortfarnade<3<3


   


 


Sommaren - började med att jag slutade sexan grymt skönt att gå ut mellanstadiet och börja på högan tyckte man då... men nu längtar jag tillbaka med hela mitt hjärta. GUD vad skönt det va att gå i sexan!  tillbringade många dagar på stranen med bästa vännerna och stekte i solen

  Ibörjan av sommaren gick ridningen jättebra och jag började drömma om att starta en lättare dressyrtävling som LC eller en programridning. jag kommer ihåg att vi till och med övade in ett program.
Sen drog man till Gotland med bästa Matilda och hade helt underbart gött ! SOMMAR BILDER NEDAN :D

 

                     

 

under slutet av somaren kom Min och MInas svacka. ingenting gick längre och vi kunde helt plötsligt inte dom sakerna som vi tidigare kunnat. Mina tjurade emot helatiden och drog ner/upp huvudet och sprang iväg. hon vägrade göra något helt enkelt och det smittade av sig på mig så jag blev bara arg och då gick det ännu dåligare.

   20 augusti började jag sjuan -> högstadiet. då tyckte man det var jättekul och så men nu är det bara jobbigt. börjar bli skoltrött... grymt skönt med julov nu! hösten såg till en början ut som slutet av sommaren gjorde inom ridningen, men i oktober släppte det och allt gick super igen, tränade för Lotti en gång i höst också och då gick det verkligen super super super bra! så det har verkligen börjat släppa nu för mig och Mina.

  Hösten har väll varit sådär, hänt massa konstiga, oväntade saker som jag inte tänker ta upp här, det har dock löst sig nu men det kommer alltid finnas med mig...

   Julen 2012 var helt fantastisk även om jag var JÄTTE förskyld hela julen. fick världens bästa julklappar :D Imon är det nyårsafton igen och jag sitter här och tänker på detta år som har gått och som jag nu har delat med mig av tiill er så ENJOY

 

Imon skriver jag om mina mål och nyårslöften osv ;)

 

PUSS <3

Av Emilia - 30 december 2012 16:19

Gud vad hungrig jag är har bara ätit en macka sen frukost! Men det blir väll mat snart hoppas jag! Nu har man duschat och så efter en långdag o stallet :D ska fira pappa ikväll så det blir väll att dra på sig något fint ;) eller inte.

Ridningen gick väll ganska bra. Både jag och Mina var lite trötta och ringrostiga eftersom vi inte har ridit något pass o paddocken på lääääänge pågrund av all snö! Dit jag ville komma var iaf att jag inte krävde så mycket av henne så det gick ju bra :) ÄLSKAR MIN SÖTA LILLA PONNI :') <33 och jag älskar det nya schabraket vi fick av mamma o pappa <3 tack<3

Imon eller i kväll kommer det komma ett nyårsinlägg eftersom alla andra gör det så tänkte jag också följa strömmen ;)

Här kommer en liten bild på schabraket:) PUSS :*

Av Emilia - 30 december 2012 14:29

Sitter i sadelkammaren o väntar på att pappa ska komma i hjälpa mig xD
Sen blir det en tur ut till paddocken med fina Mina. Tänkte bara kära lite lätt med uppmjukande och lite så eftersom hon inte har gått på länge.

Hittade mina fina knäckebröd som jag skulle hängt upp i stallet innan jul xD hmm det gick inte så bra ....

Aja puss på er ;*

Av Emilia - 30 december 2012 11:10

Dålig uppdate här men kommer bli bättre! Ni ska jag ut i stallet o fixa o sen rida i paddocken ! Bjuder på en bild o underställd osminkad så vacker så!!

Puss :*

Av Emilia - 20 december 2012 15:44

Hola amigos! ♥ är med bästa Finaste Hilda:) 

Har bakat JULgodis och tagit kort. Smakprov här nere ;) hehe


SISTA skoldagen idag, vilket betyder lov!♥


                     

 // Adiós


hej

Av Emilia - 20 december 2012 10:14

Hej
Jag kollar på film, den är jätte dålig

Presentation

Jag heter Emilia Nilsson. Följ gärna min blogg och följ mig på instagram eemilianilsson99. Kommentera :D

ENJOY!

O.B.S Kopieringsförbud på ALLA mina bilder!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards